Blogumuza Türkçe devam etmeye karar verdik. Şimdilik yarı Türkçe, yarı İngilizce metinler garabet oluştursa da, bir süre sonra Türkçe olanlar ağırlık kazanmış olacak.
Yeni müşterilerden başlayalım... Duyurmakta geç kaldığımız, sezonu kapatmakta olan "Aş kendini gel aşka", Mobilera'nın geliştirdiği, video prodüksiyonuyla uzun süredir yapmak istediğimiz bir uygulama oldu. Dört karakterden birini seçip, Facebook connect ile bağlanarak sohbete başlıyorsunuz. Karakter, Facebook profilinizdeki bilgileri kullanarak sizi şaşırtabiliyor. Ceren'le konuşurken "kız arkadaşın varmış, benle konuşmana bozulmasın?" repliğini gördüğünüzde endişe etmeyin, bu bilgiler yalnızca sohbet boyunca, yazılımın eriştiği servisin kullanımında.
Digiturk için hazırladığımız sanal müşteri temsilcisi, yakında Digiturk WEB TV kullanıcılarının hizmetine girecek. Abonelerin yayınla ilgili sorularını yanıtlayacak olan botumuz, gerektiğinde diyalog geçmişiyle birlikte kontrolü canlı müşteri temsilcisine devredecek.
Bir diğer gelişme, TTGV'ye yaptığımız teşvik başvurusunun onaylanması oldu. TTGV'nin fonu, Tübitak'tan aldığımız destekle birlikte, hedeflerimize daha kısa sürede ulaşmamızı sağlayacak.
Finansbank için ürettiğimiz şirket içi temsilci Bay Nakit'in başarısı sonrası, banka için iki yeni bot siparişi aldık. Bu botlar, farklı birimlerin ürettiği banka kartlarıyla ilgili, banka personelinin yükünü azaltmaya devam edecek. Bizi, mutlu bir müşteriye tekrar hizmet vermek kadar tatmin eden bir şey yok! Ürünlerimiz, çok sayıda personeli olan finans kurumlarına çok somut faydalar sunuyor.
Destekçileri arasında bulunduğumuz Altın Örümcek Web Yarışması'nın 17 Eylül'de Turkcell Kuruçeşme Arena'da düzenlenecek ödül töreninde yayınlanacak kısa tanıtım videomuz, tek bir cümleyle özetlenebilir: "Bizde tüm işleri robotlar yapıyor!" İzlemek için tıklayın:
Sevgili Ömer Ekinci'nin isim babalığını yaptığı ve Can Paçacı'nın çizgileriyle hayat verdiği "Botrettin Hoca", gelen ilginç sorulara, http://www.orucumbozulurmu.com adresinde, Diyanet İşleri web sitesinden derlenen bilgilerle cevap vermeye çalışıyor. Botrettin'le her gün binlerce kişi konuşuyor! NTV'ye de haber olan Botrettin Hoca'nın mesaisi ramazan ayı boyunca sürecek. Bundan sonra da, bu gibi gündemlerde botların farklı kullanım alanlarını ortaya koyan uygulamalar geliştirmeye devam edeceğiz. Böylece bir Zaytung haberi daha gerçek oldu :)
Teknoloji editörü sevgili Kerem Özdemir'in desteğiyle Fortune'da yayınlanan makale, Botego'nun büyük hedeflerini ortaya koyuyor:
Our new product is the most capable one ever. Three companies, Botego, Rabarba and Sestek joined forces to put their expertise on the table. Result is Hoşsohbot. The client is a Unilever brand: Lipton.
Hoşsohbot utilizes numerous innovative features that a chatbot has to offer. She recognizes names, thousands of records including movie titles, soccer teams and players, song names and artists, astrological signs and a lot more. She can locate the user and surprise him/her by talking about local weather conditions. She can start certain dialogs based on a pre-determined scenario, and remembers everything the user says, so that she can use that information during the whole session.
I don't want to disclose all features on this blog post, so that you can discover them for yourself. Apart from those features, Hoşsohbot is a good example as to how a chatbot experience can be enriched by making use of 3D animation and text-to-speech technologies.
Returning customer is satisfied customer. With that in mind, we're glad to announce the second product created for another Johnson&Johnson brand, Clean&Clear. Cansu and Ceyda are helping consumers find the best Clean&Clear product, following an enjoyable chat experience.
No wonder why the company showcased the previous campaign at an international marketing event in Paris, where it was mentioned as "one of the most successful digital marketing campaigns of 2009"
This is one of the two products representing our new version open to public (the other one, "Bay Nakit" (Mr. Cash) is used by Finansbank employees) We'll be announcing "more capable" products in a couple of days.
Our clients have been asking for various integration options with their existing CRM software. Since we believe in end-to-end solutions in CRM, we think fulfilling this demand is mandatory. So we're taking the first step in the long path of CRM integration. And believing that the first step is usually the most important one, we decided to go with the market leader, SAP.
Following a couple of constructive meetings held with the business development team of SAP Turkey, we think the best way to enter the SAP ecosystem is to participate in the SAP CRM 2010 Event that will be held on June 11th, at The Grand Hyatt Istanbul.
Tubitak recently issued a grant to Botego, as an acknowledgement of our R&D efforts. The amount we'll be receiving represents the fullest extent permitted by the law. We're flattered, and and feel obligated to set the bar even higher.
Interesting approach from Duygu Sayiner, a Platin correspondent mentioning that various "virtual female agents" (Merve, Aslı, Gizem, Selin, Bilge...) are handling all the business Botego does.
HRBot has been attracting a lot of attention both frommedia and prospects. Congratulations once again go to Tugba Avci, for using our support very effectively and turning it into a success story. We hope to be announcing working examples on reputable corporations very soon.
Official news agency of Turkey, "Anadolu Ajansi" recently distributed a press release of ours, announcing that HRbot was tested successfully on Bogazici University graduate students. Despite the fact that our brand was removed from the release, the impact is quite significant.
Congratulations go to our program director Tugba Avci and Software Engineer Nazmi Zorlu.
Yedek subay sınavı is the name of the exam held to determine where gentlemen holding an undergraduate degree (or higher) will complete their military service. So, we're here to inform the candidates as soon as the results are in. Interesting service! Pretty useful, though.
Millions of queries allow Google to offer this great feature where it spots certain typos.
I had mentioned that we have been collecting a decent amount of conversation data in two and a half years, and explained how we made use of this database.
I was hoping for a case where this database alone could convert into business. Last month a digital agency purchased a small subset of the database. They will be using it on a project where young internet users -who usually don't care about the grammar a lot- will be expected to submit some names in order to succeed on a digital game. So, the application will be typo-tolerant, thanks to Botégo.
I love the idea of monetary gain through experiential and informational knowledge.